Espereu, si us plau...
Espereu, si us plau...
Seleccionar idioma
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE MANLLEU

FUE Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat

Escut de AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica > FUE Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat

FUE Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat

Sol·licitud per posar en coneixement de l'Administració l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica, de les incloses en l'annex de la Llei 18/2020 de facilitació de l'activitat econòmica (veure columna corresponent a Projecte tècnic + certificat tècnic) per tal d'acreditar el compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.

En el cas de tractar-se d'establiments alimentaris també cal omplir el formulari de Declaració responsable en matèria de seguretat alimentària que trobareu en el moment de realitzar el tràmit

En el cas de tractar-se d'establiments turístics aquest tràmit no és vàlid. Cal realitzar el tràmit directament al Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya 

En el cas de tractar-se de comerços entre 400 i 2.499m2 aquest tràmit no és vàlid. Cal realitzar el tràmit Comunicar l'inici de l'activitat comercial i l'obertura del centre de treball al Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya

Condicions

Disposar de la llicència o comunicació prèvia d'obres quan correspongui.

Que l'activitat a desenvolupar sigui compatible amb el planejament urbanístic.

Disposar del projecte tècnic de l'activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent.

Disposar dels títols habilitats necessaris per a l'exercici de l'activitat. En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants.

En cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (veure columna corresponent Requereix informe previ d'incendis), cal obtenir l'informe previ en matèria d'incendis. Un cop es rebi l'informe, s'haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l'Administració per tal d'obtenir el certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis.  

Taxa

425 €

En el moment de realitzar el tràmit es pot pagar amb targeta bancària o bizum

Termini

La comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat es presenta abans d'iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Documentació que cal aportar

Projecte tècnic signat per una persona tècnica competent

Certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat, d'acord amb el projecte presentat

Certificat tècnic de posada en funcionament o modificació substancial d’activitat sotmesa a Comunicació

En el cas d'establiments comercials amb una superfície de venda compresa entre 400 m2 i 2.499 m2 o d'establiments comercials singulars amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2 adjuntar el formulari annex

Informació general

Canals de tramitació          En línia: accés al final de la pàgina 
Àrea responsable Àrea de Serveis Territorials, Medi Ambient, Habitatge, Salut Pública i Consum
Silenci administratiu i recursosEl silenci administratiu serà positiu, excepte per motius de la normativa vigent. 
Normativa específica                     

LLEI 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica

Taxa per la prestació dels serveis d’intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, així com pels controls posteriors a l’inici de l’activitat, els controls periòdics i les revisions periòdiques

En cas de representació

Si realitzeu el tràmit com a persona representant cal que disposeu de l'autorització corresponent. Teniu 2 opcions:

1.- Registrar-vos en línia al registre d'apoderaments del servei REPRESENTA que us permet atorgar tres tipus d'apoderaments i que és consultable per part de qualsevol administració:

Poder GENERAL: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.

Poder a ORGANISME: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.

Poder a TRÀMITS: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant únicament per efectuar només determinats tràmits davant una Administració o un organisme concret.

2.- Si la representació només és per aquest tràmit podeu adjuntar el formulari de representació signat que trobareu a l'apartat Plantilles de documents

Plantilles de documents per presentar

Requisits de la instància

  • La instància haurà de ser signada
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques
  • Permet sol·licitants que siguin persones jurídiques
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE MANLLEU - P0811100G
PLAÇA FRA BERNADÍ 6
08560 Manlleu (Barcelona)
Precarga de imagen Precarga de imagen