L'Oficina municipal d'informació al Consumidor (OMIC) té com a objectiu ajudar a les persones consumidores i usuàries en la defensa dels seus drets i donar la informació necessària sobre aquelles problemàtiques que els afecta en temes de consum.
Per iniciar un procés de mediació des de l'OMIC és necessari que:
La persona consumidora o usuària hagi fet arribar a l'empresa la seva reclamació
Que hagi passat un mes des de la reclamació i que no s'hagi rebut cap resposta o bé que no s'estigui d'acord amb la resposta rebuda
Persones físiques o jurídiques de Manlleu que hagin adquirit bens o serveis tan en comerços com a través de professionals del municipi o d'altres poblacions que estiguin en territori estatal o europeu, ja sigui de manera presencial, telefònica o en línia.
Persones consumidores d'altres poblacions que hagin adquirit bens o serveis proporcionats per professionals o comerços de Manlleu.
Si realitzeu el tràmit com a persona representant cal que disposeu de l'autorització corresponent. Teniu 2 opcions:
1.- Registrar-vos en línia al registre d'apoderaments del servei REPRESENTA que us permet atorgar tres tipus d'apoderaments i que és consultable per part de qualsevol administració:
Poder GENERAL: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.
Poder a ORGANISME: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.
Poder a TRÀMITS: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant únicament per efectuar només determinats tràmits davant una Administració o un organisme concret.
2.- Si la representació només és per aquest tràmit podeu adjuntar el formulari de representació signat que trobareu a l'apartat Plantilles de documents