Espereu, si us plau...
Espereu, si us plau...
Seleccionar idioma
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE MANLLEU

Sol·licitud de dret d'accés a la informació pública per part dels càrrecs electes municipals

Escut de AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica > Sol·licitud de dret d'accés a la informació pública per part dels càrrecs electes municipals

Sol·licitud de dret d'accés a la informació pública per part dels càrrecs electes municipals

Aquest tràmit permet als regidors i a les regidores municipals demanar la informació que els sigui necessària per al desenvolupament de les seves funcions. Els membres de la corporació tenen dret a obtenir còpia de la documentació a la qual tenen accés. Aquesta còpia es pot obtenir en format paper o bé en el suport tècnic que permeti d'accedir a la informació requerida.
Els membres de la corporació han de respectar la confidencialitat de la informació a què tenen accés per raó del càrrec si el fet de publicar-ho pot perjudicar els interessos de l'ens local o de terceres persones. En tant que la legislació de transparència i dret d'accés a la informació pública s'aplica supletòriament al règim especial d'accés de regidors i regidores, en el cas que es denegui totalment o parcial la sol·licitud d'informació es pot presentar una reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) 

Excepcions:

No serà necessari l'exercici del dret d'accés en els supòsits que s'indiquen a continuació ja que els serveis de la Corporació facilitaran directament la informació als regidors i a les regidores: 

Quan exerceixin funcions delegades i la informació es refereixi a assumptes propis de llur responsabilitat.

Quan es tracti d'assumptes inclosos en l'ordre del dia de les sessions dels òrgans col·legiats dels quals són membres.

Quan es tracti de l'accés a informació o documentació de la Corporació que sigui de lliure accés als ciutadans.

Qui ho pot sol.licitar

Càrrecs electes municipals

Termini de resolució

La sol·licitud s'ha de resoldre dins dels cinc dies naturals següents al dia en què s'ha presentat

En cas de representació

Si realitzeu el tràmit com a persona representant cal que disposeu de l'autorització corresponent. Teniu 2 opcions:

1.- Registrar-vos en línia al registre d'apoderaments del servei REPRESENTA que us permet atorgar tres tipus d'apoderaments i que és consultable per part de qualsevol administració:

Poder GENERAL: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.

Poder a ORGANISME: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.

Poder a TRÀMITS: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant únicament per efectuar només determinats tràmits davant una Administració o un organisme concret.

2.- Si la representació només és per aquest tràmit podeu adjuntar el formulari de representació signat que trobareu a l'apartat Plantilles de documents

Plantilles de documents per presentar

Requisits de la instància

  • La instància haurà de ser signada
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques
AJUNTAMENT DE MANLLEU - P0811100G
PLAÇA FRA BERNADÍ 6
08560 Manlleu (Barcelona)
Precarga de imagen Precarga de imagen