L'informe municipal d'arrelament social és un dels documents necessaris per a la tramitació d'una autorització de residència temporal per raons d'arrelament social. L'Ajuntament elaborarà una proposta d'informe que es farà arribar a la Direcció General per a la Immigració el qual emetrà l'informe d'arrelament favorable o desfavorable en funció que s'acreditin els requisits exigits.
Un cop rebuda la sol·licitud, l'Ajuntament verificarà les dades aportades i es convocarà a la persona per a realitzar una entrevista. Si la documentació i l'entrevista és favorable l'Ajuntament remetrà la proposta d'informe municipal a la Generalitat de Catalunya per tal que puguin fer arribar l'informe definitiu directament a la persona interessada en un termini de 30 dies hàbils. Aquest informe té una validesa de 3 mesos a partir de la data de la signatura que figura a l'informe.
Persones estrangeres no comunitàries majors de 16 anys empadronades a Manlleu.
Passaport vigent
Documentació acreditativa del temps de permanència a l'Estat Espanyol i a Catalunya: volant històric d'empadronament a d'altres municipis, si és el cas
Acreditació de mitjans de vida: contracte de treball o documentació justificativa per a sol·licitar exempció de contracte de treball
Documentació acreditativa dels esforços d'integració a través del seguiment de programes d'inserció sociolaborals i culturals, de coneixements suficients de la llengua catalana i castellana o de col·laboració en xarxes socials
Altres documents que la persona sol·licitant consideri que poden ser determinants de la seva integració social.
16,50 €
En el moment de realitzar el tràmit es pot pagar amb targeta bancària o bizum
Si realitzeu el tràmit com a persona representant cal que disposeu de l'autorització corresponent. Teniu 2 opcions:
1.- Registrar-vos en línia al registre d'apoderaments del servei REPRESENTA que us permet atorgar tres tipus d'apoderaments i que és consultable per part de qualsevol administració:
Poder GENERAL: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.
Poder a ORGANISME: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.
Poder a TRÀMITS: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant únicament per efectuar només determinats tràmits davant una Administració o un organisme concret.
2.- Si la representació només és per aquest tràmit podeu adjuntar el formulari de representació signat que trobareu a l'apartat Plantilles de documents