Espereu, si us plau...
Espereu, si us plau...
Seleccionar idioma
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE MANLLEU

Sol·licitud d'informe d'adeqüació de l'habitatge per a reagrupament familiar

Escut de AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica > Sol·licitud d'informe d'adeqüació de l'habitatge per a reagrupament familiar

Sol·licitud d'informe d'adeqüació de l'habitatge per a reagrupament familiar

L'Ajuntament elaborarà una proposta d'informe que es farà arribar al Departament de Drets Socials, mitjançant la Direcció General de Migracions, Refugi, la qual emetrà l'informe d'integració favorables o desfavorables en funció que s'acrediti suficientment que es compleixen els requisits exigits. 

Qui ho pot sol·licitar

Persones estrangeres que estiguin empadronades a Manlleu i que pretenguin reagrupar la seva família.

Documentació que cal aportar

 Passaport vigent complet

Autorització de residència renovada

Documentació de l'habitatge:

Cèdula d'habitabilitat

En cas de propietat: escriptura del registre de la propietat o bé amb tràmits iniciats i darrer rebut d'aigua, llum o gas.

En cas de lloguer: contracte de lloguer degudament registrat, darrer rebut de lloguer, darrer rebut d'aigua, llum o gas i rebut de la fiança. Cal que la vigència del contracte s'estengui com a mínim durant 12 mesos des de la data de la sol·licitud.

Taxa

Taxa de l'Ajuntament: 16,50 €. En el moment de realitzar el tràmit aquesta taxa es pot pagar amb targeta bancària o bizum*

Taxa de la Generalitat: 38,22 €. La informació de pagament d'aquesta taxa la trobareu al formulari de la Generalitat. 

*En aquells casos que l’Ajuntament consideri que l’anàlisi documental aportada és insuficient es requerirà una visita a l'habitatge que comportarà el pagament posterior de 58,50€ 

Informació general

Canals de tramitació    

En línia: accés al final de la pàgina 

Presencial: Podeu sol·licitar cita prèvia 

Àrea responsableÀrea de Promoció Social i Personal i Igualtat
Termini de resolucióLa persona sol.licitant rebrà l'informe emès per la Generalitat de Catalunya en un termini de 30 dies. L'informe té una vigència màxima de 6 mesos des de la data de la resolució de l'òrgan competent en matèria de migracions i refugi.
Silenci administratiuNo procedeix
Vies de reclamacióLes ordinàries del procediment administratiu
Normativa específica             Reial decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel qual s’aprovà el Reglament de la Llei Orgànica 4/200, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social

En cas de representació

Si realitzeu el tràmit com a persona representant cal que disposeu de l'autorització corresponent. Teniu 2 opcions:

1.- Registrar-vos en línia al registre d'apoderaments del servei REPRESENTA que us permet atorgar tres tipus d'apoderaments i que és consultable per part de qualsevol administració:

Poder GENERAL: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.

Poder a ORGANISME: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.

Poder a TRÀMITS: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant únicament per efectuar només determinats tràmits davant una Administració o un organisme concret.

2.- Si la representació només és per aquest tràmit podeu adjuntar el formulari de representació signat que trobareu a l'apartat Plantilles de documents

Requisits de la instància

  • La instància haurà de ser signada
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE MANLLEU - P0811100G
PLAÇA FRA BERNADÍ 6
08560 Manlleu (Barcelona)
Precarga de imagen Precarga de imagen