Espereu, si us plau...
Espereu, si us plau...
Seleccionar idioma
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE MANLLEU

Sol·licitud d'ajuts d'urgència social en concepte de pobresa energètica

Escut de AJUNTAMENT DE MANLLEU
Seu Electrònica > Sol·licitud d'ajuts d'urgència social en concepte de pobresa energètica

Sol·licitud d'ajuts d'urgència social en concepte de pobresa energètica

Des del dia 22/04/2025 fins al dia 06/05/2025

Els ajuts tenen per finalitat cobrir deutes de les despeses bàsiques de subministrament d'energia elèctrica, de gas i aigua dels habitatges on resideixen famílies que es trobin en situació de necessitat econòmica i social.

Qui ho pot sol.licitar

Persones i/o famílies empadronades a Manlleu, que estiguin en situació administrativa regular, i que estiguin integrades a l'Àrea Bàsica de Serveis Socials de Manlleu.

A tal efecte, les persones beneficiàries han d'estar empadronades i viure a l'immoble destinat a ús d'habitatge sobre el qual es sol·licita la subvenció, sense ostentar la titularitat o drets reals sobre cap altre habitatge, a la data de la sol·licitud.

Condicions

Els requisits principals són:

    Estar al mercat regulat / tarifa d'últim recurs (no estar al mercat lliure)

    Tenir tramitat el bo social

    Límits econòmics de la unitat familiar, descomptant l'import del lloguer amb un màxim de 450€, amb dades de l'any 2025:

1 membre: 778,49 €6 membres: 1.946,23 €
2 membres: 1.012,04 €7 membres: 2.179,77 €
3 membres: 1.245,58 € 8 membres: 2.413,32 €
4 membres: 1.479,13 € 9 membres: 2.646,87 €
 5 membres: 1.712,68 €10 membres: 2.880,41 €

Documentació que cal aportar

Últim rebut pagat del lloguer o la hipoteca

Factura de cada subministrament amb deute sol·licitat

En cas de no estar obligat a fer la declaració de la renda de l'any 2023, cal portar:

   Nòmines del últims 12 mesos de tots els convivents majors de 16 anys

   Extractes bancaris dels últims 12 mesos de tots els convivents

En cas de greu davallada econòmica el darrer any, cal portar:

   Certificat d'atur, declaració de la renta del 2024 o qualsevol altre documentació per clarificar la situació.

Termini de sol.licitud

Del 22 d'abril al 6 de maig

Informació general

Canals de tramitació          

En línia: accés al final de la pàgina 

Presencial: Podeu sol·licitar cita prèvia 

Àrea responsable Àrea de Promoció Social
Normativa específica                      

En cas de representació

Si realitzeu el tràmit com a persona representant cal que disposeu de l'autorització corresponent. Teniu 2 opcions:

1.- Registrar-vos en línia al registre d'apoderaments del servei REPRESENTA que us permet atorgar tres tipus d'apoderaments i que és consultable per part de qualsevol administració:

Poder GENERAL: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.

Poder a ORGANISME: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.

Poder a TRÀMITS: la persona apoderada pot actuar en nom de la poderdant únicament per efectuar només determinats tràmits davant una Administració o un organisme concret.

2.- Si la representació només és per aquest tràmit podeu adjuntar el formulari de representació signat que trobareu a l'apartat Plantilles de documents

Plantilles de documents per presentar

Requisits de la instància

  • La instància haurà de ser signada
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques representades per una altra persona física
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE MANLLEU - P0811100G
PLAÇA FRA BERNADÍ 6
08560 Manlleu (Barcelona)
Precarga de imagen Precarga de imagen